מערכת ההולכה

מערכת קווי איגודן מתוכננת כמערכת המורכבת משלושה עורקים אורכיים ראשיים מצפון לדרום, כשקווי רוחב ראשיים ממזרח למערב המחברים ביניהם. בשנת 2009 הסתיימה הקמתו של קו הביוב המזרחי, המונח לצד תוואי כביש 4. הקו מתחיל את דרכו בצפון פתח תקווה , ממשיך לאורך ציר כביש 4, ומשן חותר לכיוון דרום מערב, בואכה ראשון לציון. קו זה משרת את כל הערים והיישובים של צדו המזרחי של המטרופולין. עורק נוסף שהקים איגודן בין השנים 2009-2014, הוא קו ביוב חדש לאורך תוואי נחל איילון (קו AY), כשלצדו תחנת שאיבה חדישה ועמוקה – תחנת השאיבה איילון. קו זה החליף קו ביוב ישן, שאינו מאפשר את התפתחות הערים הסובבים אותו. פינוי הקו הישן אפשר גם לרכבת ישראל את הרחבת התשתיות שלה לטובת תושבי ישראל. לצד קו החוף (קו Q), שעובר גם הוא התחדשות ושדרוגים, ניתן לומר שלגוש דן יש כיום מערכת קווי ביוב חדישה ורחבה, המאפשרת את הגידול באוכלוסיית ערי גוש דן. המערכת מאפשרת גם ויסותי עומסים והטיות זרימה,  בהתאם לצורך ועל פי עומסי הזרימה, כמו גם במצבים של תקלות באחד מהקווים.

אוטוסטרדת השפכים

מערכת קוי איגודן מתוכננת כמערכת המורכבת משלושה עורקים אורכיים ראשיים מצפון לדרום וקוי רוחב ראשיים ממזרח למערב המחברים ביניהם. כיום, העורק הראשי הפעיל נמצא ממערב (קו Q), ועורק ראשי ממזרח (קו מזרחי) העומד לקראת סיום ביצוע. עורק נוסף מתוכנן ונמצא בשלבי תכנון מתקדמים הינו קו AY המכונה גם "הקו השלישי" במקביל לנתיבי איילון. תצורה גמישה זו של המערכת תאפשר ויסות ספיקות השפכים בין הקוים השונים  בהתאם לעומסי הזרימה והטיית השפכים לקו חלופי במהלך תחזוקה או במהלך תקלה באחד הקוים או תחנות השאיבה.

מערכת ה-GSI של איגודן

תחזוקת קווים – צילום קו ביוב בשכונת בבלי לפני שידרוג

k-ashf k-a k-ay k-c k-m k-q
אוטוסטרדת השפכים קו A קו AY קו C קו M קו Q